Antal besökare

fredag 9 december 2011

Syntest

Har varit hos Östman optik och kollat synen eftersom jag ska beställa ett par nya glasögon från nätet. Mitt brytningsfel har gått tillbaka, underbart! Men min syn har som vanligt försämrats både på höger och vänster öga. Ja, ja, bara att gilla läget. Men det som var mindre positivt är nog att det inte dröjer länge fören de säger att jag måste ha progressiva glas. Det är ju snordyrt! Inte faaan vill jag det, de är ju bara gammfolket som har sånt ju. Men det var inte riktigt där än, utan nu kunde det korrigeras utan att det skulle kosta en drös med pengar. Men jag frågade inte hur eller nått eftersom skillnaden var så pytte pytte liten, att optikern inte heller tyckte att det gjorde ngt om jag inte rättade till det lilla felet.

Mötte "boende" Emma på stan. Så vi handlade på ICA Gourmet sedan gick vi till Max och käkade lite för att orka med att ta oss hem. Vi hann även med en sväng till "julmarkanden" inne i stan. Det var några små röda stugor uppställda med folk i som sålde lite olika saker. Inte mycket alls tycker jag. Har man gått där en gång har man sett allt på en 10-15 minuter. Fast det klart vi slapp en massa människor som knuffas för att få se vad som finns, vi strosade sakta runt och var klara på ett kick.

Å, jag är godissugen, eller rättare sagt ännu mera sugen på knäck! Men det är drygt 2 veckor kvar innan man får käka det när man firar jul med mamma, pappa och mormor. Bara att vänta och se framåt!

1 kommentar:

  1. Jaha ja jag är jättegammal då!.... *haha* och jag är ju 3 år YNGRE än dig... haha du är jättegammal med andra ord! Nejdå. Jag har haft progressiva glas i ca 3 år nu. Men jag har iofs inte klassisk "ålderssynthet" utan lite andra problem med ögonen, som gör att jag blir hjälpt av progressiva glas. Jo de är svindyra. Mina glasögon kostade 4400kr då för 3 år sen... Blä vilka pengar!! :( Men jag är glad för din skull att du slipper den extra-kostnaden nu, glasögon är tillräckligt dyra ändå!
    Kram till dig vännen!

    SvaraRadera