Antal besökare

lördag 17 december 2011

Svalans Pizzeria & Eric på Jysk

Idag har vi på boendet unnat oss själva varsin nybakt pizza fråns Svalans Pizzeria ute på Ringvägen (teg). Fick betala 70 kr för en vanlig calzone, kändes först dyrt men när den kom var den riktigt stor. Valuta för pengarna! Men en som verkligen fick valuta för pengarna var Mathis som också köpte en calzone men en dubbel calzone, den kostade bara 10 kr mer än min. Och den var verkligen dubbelt så stor, helt sjukt vilken pizza han fick i sig, amazing! Å pizzan var inte fettig, så det var knappast sista gången jag åt pizza där. Godast i stan om inte det så topp 3 iaf! Har ju inte käkat på så många ställen men de jag ätit på är den den klart bästa hittills. Okej, nu skippar vi pizza snacket. Haha, jag har ju pizza i kylen som jag kan värma i ugnen sen när jag blir sugen på sista biten av calzonen, JIHA!

På fm tog jag färdtjänsten till mamma och pappa. Vi åkte tillsammans till Jysk där jag bestämt träff med en säljare vid namn, Eric. Mycket trevlig kille som tog sig tid och jag behövde i princip bara sätta mig på den nya madrassen för att förstå att den jag har nu är för mjuk och att det troligast är därför jag sover så grymt dåligt. Så jag har idag fyndat en ny madrass som är fast i hårdhet och den passar även till min sängbotten. Kan det bli bättre?
Japp de kan bli bättre. Madrassen vi köpte har varit ett visningsexemplar och de brukar inte sälja madrasser utan sängbottnar. De har paketpriser. Men eftersom denna varit ett visningsex och legat i deras förråd ett tag så fick vi den betydligt billigare än vad det skulle ha kostat att köpa en helt ny. Tack Eric för din vänlighet mot mig =0)

Hittade mig även ett madrasskydd och en jättetunn bäddmadrass, som mer bara är till ett skydd för att inte ligga direkt på madrassen. Perffa! Nu är det bara att hoppa ner i sängen och hålla alla tummer och tår för att det ska gå vägen, så inte min rygg börjar skrika att den har ont och jäklas med mig. Men det tar alltid några dagar innan man legat in sig på den nya madrassen så jag får ha en portion tålamod.

Jabadabadoo, ännu bättre kan det bli. MIn syster ringer mig när jag är inne på Jysk och frågar om jag vill ha ett rött te som hon köpt eller fått. Japp, det tog jag gärna emot. Gott var det också har smakat det nu på em.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar