Antal besökare

onsdag 28 december 2011

Städning och promenad

Idag har jag städat lgh och även min städuppgift i den gemensamma lgh. Skönt, nu kan jag bara njuta resten av dagen. Har tänkt mig ut på en promenad lite senare. Väntar på en julklapp från Australien, min brevvän Vikki ska ha skickat den. Men än har jag inte sett röken av den. Ja, ja, den hittar väl hem till mig ngn ggn =)

MysElin, yngsta systerdottern, har släppt blygheten emot mig. Det värmer i hjärtat att hon gärna sitter i mitt knä och att vi läser böcker, att man får gokramar och mysiga pussar. Hon är en äkta bokmal, ledsnar verkligen inte på att få höra sagor. Men det är bra, annars verkar det vara full rulle på mosters/gudmors yngsta tjej.

Jag blir bara matt när jag pratar med mamma. De har så mycket att göra inför flytten. De får ju börja flytta den 9/1. Oj, vad jag antar att de längtar tills de kommit i ordning med allting. Det är ju en hel del att tömma en 5:a och flytta in i en 3:a. Mycket ska bort, säljas, kastas, skänkas.

Själv funderar jag på att plocka bort julen nu, medan man har ork att göra det. Men samtidigt, det är ju mysigt med granen som lyser. Och de små tomtarna som pryder min tv är också stämningshöjare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar