Antal besökare

söndag 25 december 2011

Äkta Julgröt av mamma

Var hos mamma och pappa redan strax efter kl.09.00. De andra kom vid 9.30, då vankades det Julgröt och skinkmacka för den som ville ha. Mmmm, det var riktigt gott. Mamma gör alltid egen tomtegröt så det är äkta vara på Julafton som gäller. Fick även med mig hem. Tackar för det!

Sen satt jag och läste lite böcker för Elin, syrrans yngsta snart 2 år. Tösabiten ville bara läsa bok efter bok. Så det blev lite läsande och hon satt alldeles still i mitt knä under tiden. Sen blev det lite bus med den näst yngsta av syrrans barn, Elsa (5 år). Vi hann även ta en del kort,har inte lagt in dem på datorn än så om jag ids´gör jag det imorgon så får ni se en del av bilderna då.

Syster med familj gick hem och kvar blev bara jag, mamma och pappa. Jag öppnade 2 av boendets julklappar, det var en hel del hushållssaker, typ disktrasor, ngn sorts bra handduk i filt/bomull, ja nått man kan torka disken med utan att det fastnar ngt på det. Fick mig även 2 änglar av boendet, det gillades skarpt. Sen fick jag hårschampoo och balsam, ngn sorts chokladsmörhudkräm. Tvålar, ljus och en chokladbit. Samt ett presentkort för en lunch på Balder (tror jag det var). Sen har jag nog missat ngt men det var lite småprylar med också.

Av mormor fick jag pengar, tack snälla fina du!

Mamma och pappa gav mig en massa saker, delvis 300 st värmeljus (i love it!), avlång mugg med lock(så man kan he te i den och den håller värmen längre än en vanlig kopp), scrapbookingbok, ett par byxor som är underställ, en handduk, en almanacka, åså säkert nått mer som jag just nu inte lyckas plocka fram ur minnet.

Av Jenny med sambo+barn fick jag ett ängelsmycke som Jenny gjort själv. Mycket snyggt var det.
Annelie gav mig ett par störtfina sockar, det är med ett ängel motiv på dem.
Bror m. fam. fick jag en fin glasskål med stenar och två värmeljushållare. Så nu har jag gjort snyggt på vardagsrumsbordet. Där står det och ser vackert ut.

Ska köpa mig en ny rosa (?) termos så jag kan hälla upp teet innan det svalnar i tekannan. Jag dricker ju så pass  mycket te så det känns bara jobbigt att ha en tekanna där det svalnar fort och att man då måste ta till micron för att värma på det, näe...det lockar ej!

Har tittat på en massa tv-program under hela dagen. Ja mest efter Kalle Anka, som alltid börjar kl.15 på Julafton. Sen har det varit att följa Kalle Moreus som Julvärd under hela kvällen. Har även hunnit med att titta på Kan du vissla Johanna, Julkalendern, Julkonsert, Svensson Svensson, Sällskapsresan, ja sen var det nått från Betlehem också nån sorts konsert, såg bara slutet. Men det var mäktigt.

Nu är klockan 00.24, så det börjar bli dags att krypa till kojs. Imorgon stundar en familjestund med syrrans familj. Det blir trevligt =)

Sussa sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar