Antal besökare

tisdag 20 december 2011

Grattis Varga 1 år

Tack Annelie, för ett mycket trevligt besök. Tiden bara sprang iväg och vips så var det middagstid. Det här måste vi göra om. Nu är jag mycket nyfiken på paketet som ligger och väntar på mig under julgranen, men den öppnas inte fören julafton tidigast efter att jag tittat på: Kalle anka och hans vänner önskar en god jul.

På bilden min fina vän, Annelie.

Har bakat saffransskorpor m hackad choklad i idag, så det blir en julklapp till min vän som jag inte hittat ngt till ännu. Dessutom så har jag faktiskt inte råd att köpa fler julklappar nu. Okej, hon får inte alla skorpor, några vill jag allt ha själv. Det är ju så gott.

Har precis tittat färdigt på julkalendern, måste bara säga att jag gillar årets kalender. Men det är inget för de mindre barnen att titta på.

Hmmmm....imorgon blir sista träffen med min ledsagare, Janna, för sen åker hon m. sin familj till Västerås för att fira Jul och Nyår där. Blir trist utan att få träffa henne, men jag kommer nog ha fullt upp att göra ändå.

Imorgon ska jag till optikern för att justera mina nya glasögon. Till bibblan för att lämna tillbaka en bok som jag vill läsa men inte har tagit mig tid att läsa. Ja, sedan blir det till att hänga med Janna och Varga ett tag. Eric hade ngn spelning eller nå sånt så Varga får haka på våran träff. Det blir trevligt.
Men vi lär inte få så mycket lugn och ro nu när tjejen lärt sig gå. Utan vi får ta en snabbfika och sedan anpassa oss efter hennes behov. Typ ett café med en lekhörna som är lite ljudisolerad vore toppen en sån här gång. Då får alla det toppenbra. Barnen får leka och vi några år äldre får dricka vårt te utan att stressa för att barnen blir otåliga.

Funderar på att ta med kameran imorgon, har ju en ny jag måste lära mig nu. Men det kommer gå bra, å ja kan ju alltid fråga ngn data/mobil/kamera snille i familjen annars. Hjälp finns alltid att få å tur är väl de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar