Antal besökare

måndag 26 december 2011

5 plusgrader i december!

Idag vaknade jag strax efter 8.30, pallrade mig trött upp ur sängen. Tog min medicin och sedan satte tankarna igång. Skulle jag ta mig ner till stan för att gå på Mellandagsrean? Japp, strax före halv tio tog jag mitt pick och pack...typ en väska....och gick till bussen i värsta motvinden. Jisses vad det blåste, där fick man ångra att man ej tagit mössan på sig. Men tittade på gradantalet innan jag gick ut och den stod på 5+, så jag trodde det skulle vara varmare än det var.

Fyndade iaf några saker på stan:

* 5 par svarta sockar
* svart tunika
* oranga strupmbyxer
* termosmugg
* en liten låda, till en del av mitt pyssel

Nu har jag nyss käkat gemensam middag, vi åt tacos. Är proppmätt nu! Funderar på att ta mig ett bad ikväll, det skulle vara skönt. Har nu sett slutet på Skönheten och Odjuret.

Typiskt, Junior-VM i Ishockey börjar ju så sent. Jag vill ju se! Får nöja mig med att läsa resultatet imorogon istället, inte lika kul, inte lika spännande. Men Sverige får väl ta sig till finalen så får jag titta då =)

Nope! Nu är det dags att börja ta tag i promenaderna igen. Gick ju idag till bussen och hem igen, yey för mig! Men promenader ute bara för att gå en promenad är jag dålig att ta på vintern. Nu är det ingen snö på vägarna, men däremot är det isgator. Halt och jäkligt!  Vill ha vår och sommar igen. Men nu, nu går vi ju mot ljusare tider igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar