Antal besökare

torsdag 29 december 2011

Städat ur kryddhyllan m.m

Igår kväll fick jag ett ryck, runt 21-tiden började jag flytta saker i min lgh. Jag flyttade upp micron till en hylla lite högre upp. Gick igenom en massa kryddor, kollade datum på en del torr varor som bara sått och sen kastade jag en hel drös med grejer. Nu är det snyggt, rent och fräscht. Lätt att hitta det man vill ha. Jag är jättenöjd med det ryck jag fick igår. Höll på i nästan 2 timmar. Men det var det värt  jag hade faktiskt roligt under tiden.

Nu på morgonen har jag käkat frukost det blev gröt. Tror inte jag käkat gröt på över ett år, men jisses vad gott det var att få i sig. Sen har jag suttit och pysslat i 1½-2 timmar. Fick 4 kort gjorda.

Det har snöat blötsnö inatt, å de har INTE plogat gångbanorna än. Idioter! De kommer väl runt 13-14 tiden och börjar ploga. Inte ett prioriterat område jag bor i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar