Antal besökare

tisdag 13 december 2011

Grattis Syster

45 år idag, grattis, å ännu mera grattis till mig storasyster. På bilden syster med sitt barnbarn Felicia.

Nu på morgonen hörde jag luciasången utanför min dörr, nyfiken på vem eller vilka det var så öppnade jag dörren i pyjamas. Där stod 4 st, varav en var enhetschef på vårt boende och sjöng luciasånger utklädda till tärnor och en tometmor. Det var ett mysigt sätt att vakna upp till. Fler luciatåg önskas idag! Nu är det personalens tur att lussa för oss tycker jag. Det är då inte vi boende som ska lussa för dem, det skulle låta förskräckligt då måste man ju först dela ut öronproppar till alla *skrattar*.

Nåja, ska börja leta fram ngt ätbart ur frysen inför dagens lunch som jag tänkte ta tidigare eftersom det snart vankas fikabröd och tårta hos syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar