Antal besökare

lördag 10 december 2011

Överjäst kaka och träning

Jag skulle vara snäll och ge alla på boendet samt personal en hembakad saffrans sockerkaka: Jo, tjena vad bra det gick med den idén. Tror du inte att för första gången någonsin jag bakat så blir formen plötsligt för liten så när jag upptäcker det har det vällt över kaksmet på botten av ugnen. Inge roligt när man bara ville vara snäll. Ja, ja det fick ju iaf en kaka av mig, även om det inte var den finaste jag fått till. Glada och tacksamma tog de emot den.

Nu är jag helt slut, har tränat lite med kinect, hur kul som helst. Fast jag fick inte in flytet med att slå sönder tegelstenarna idag. Fast det var kul ändå. Körde lite träningsprogram. Är ju inte alls hemma på det här med tv-spel eller vad man ska kalla det. Det är första gången, förutom när jag testade wii-spelet på förra boendet. Men jag har aldrig varit en spel tjej, det har inte lockat mig. Men detta lockar mig. Tog mig en lång stretching efteråt. Men lär väl vara full av träningsvärk imorgon. Oj, oj, nu låter det som att jag tränat i timmar. Men jag höll på i kanske 15 minuter, med lite vila inlagt. Det är fullt tillräckligt för mig när man tittar på den form man är i fysiskt.

Nu väntar mina blommor på att få vatten, så det är bäst jag gör ett ryck och matar dom lite.

***Tjing Tjong***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar