Antal besökare

lördag 28 januari 2012

Polisen har ringt mig *suprise!*

Idag när jag höll på att göra i ordning middagen ringde mobilen. Jag svarar och en stämma som tillhör en kvinna som visar sig vara polis har ringt till mig. De har stoppat en bil utanför/vid Ö-vik och funnit slalomskidor som tillhör mig i bilen.
Nu undrar den kvinnliga polisen om jag blivit av med mina skidor. Jag drar mig till minnes att mamma sagt att hon nu skänkt allas våra slalom skidor till ngn secondhand butik. Men eftersom jag inte är säker får polisen telenr. till mamma så polisen kan fråga mamma vad hon gjort/inte gjort med skidorna.
Det knepiga är att de ( de som blev stoppade av polisen) som ev köpt skidorna som visar sig vara skänkta till Emmaus, inte kan säga hur skidorna kommit till just deras bil! Knepigt.
Har man köpt dem är det ju bara att säga att man köpt dem på secondhand affären, eller är det så att Emmaus haft inbrott och just vår familjs skidor blivit stulna? Ja, ja, det lär visa sig.

Har varit ner en snabbis till stan idag, gick trögt att ta sig till busshållplatsen, kändes som flera mil att gå trots att det bara tog 20 minuter. Åkte ner för att få hjälp att justera min glasögon som mest hamnar på nästippen hela tiden. Men nu är det åtgärdat, skönt!

Tacos blev det till middag, men jag orkade inte ens äta upp en hel. Surt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar