Antal besökare

torsdag 19 januari 2012

Idiotgubbe på kommunen

Okej, inte de som plogar, de gör ett bra jobb. Men för helvete vi har ju ingen busshållplats där vi bor så vad ända in i hela friden, hur svårt kan det vara att ploga upp gång/cykel banan till bussen från Tavleliden?

Idiotgubbe som jobbar på kommunen och bestämmer vad som sak plogas, du var verkligen en gammal otrevlig kuf att prata med för att framföra min åsikter. Må du fastna på en oplogad väg *svin*.

Ja, ja jag är åtminstone hemma efter att ha gått på bilvägen(!) till busshållplatsen. Eftersom gångbanan i vanlig ordning ej var plogad. Tur att bilarna visade hänsyn och körde försiktigt förbi oss när vi traskade framåt. Har handlat för en massa pengar, men det är mat så det var bara att le och betala. Nästa vecka behöver jag nog inte handla så mycket, tur nog. Har helt enkelt inte råd! Till råga på allt fick jag nyss pengarna, så nu vill jag vinna på lotto en massa pengar skulle sitta fint, men en massa räkningar gör att det blir en skit månad igen!

Oki! Nu lämnar vi de dåligt plogade vägarna och penga bekymren. Ngt roligt måste väl ha hänt, eller? Japp, om jag blir på humör har jag så jag kan baka kakor till min födelsedag. Det blir spännande att se om det blir gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar