Antal besökare

torsdag 24 november 2011

Spark i röven till alla som misstrott mig i vården *morr*

Jag gjorde en titthålsoperation i magen i slutet av sommaren för att läkaren skulle se efter om jag hade kvar någon endometrios inuti magen. Jag har åkt in på akuten flera gånger pga magsmärtor som jag ej kunnat placera mer än till att det liknat den endometrios problematik jag hade innan de opererade bort livmoder, en äggstock och äggledare.
Idag kom det förlösande svaret. Nere i gbg där de gjort operationen har de missat att ta bort en ca 10-örings storlek av kvarvarande endometrios. Men nu har den tagits bort och mina smärtor har försvunnit. Jag är så glad, så lycklig men samtidigt riktigt förbannad.
Förbannad för att ha fått slängt mot mig av några läkare att smärtorna är psykosomatiska. Det var ju inte så. Hur mycket ska man som en person som varit inom psykiatrin flera gånger måsta bevisa att man verkligen har smärtor? Varför kan man bara inte bli trodd, jag hade ju rätt! *en rejäl spark i röven åt läkarna som inte tagit mig på allvar*

Nåja, nog om det.


Idag var jag tillbaka till avd för ett läkarsamtal. Jag skulle egentligen ha sovit på avd en natt, men jag förklarade för läkaren att det inte skulle vara positivt för mig att vara i den sjuka miljö som det verkligen är just nu. Han var helt inne på min linje, så jag fick permission till på måndag kl.13 för ett nytt läkarsamtal. Nu närmar sig utskrivningen och det känns riktigt bra. den 5/12 är utskrivningsdatumet planerat till om allt går bra fram till dess förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar