Antal besökare

söndag 6 november 2011

Du är så elak

Jag har svårt att möta dig när jag går i korridoren på sjukhuset, man vet aldrig när man får nästa elaka kommentar ifrån dig. Idag sa du till mig att jag måste gå längre promenader för att få bort fettet från benen. Men snälla lilla rar du, tror inte du att jag vet att jag är stor? Det är något jag brottas med varje dag. Jag behöver verkligen inte få höra dessa negativa kommentarer ifrån dig. Det gör inte saken bättre.
En liten tröst är att du ger dig på de flesta med verbala elakheter. Men lämna mig ifred, tack!

Har varit ut på min morgonpromenad, det gick bra. Lite småtrist väder, men det var skönt att iaf få komma ut en stund.

Imorgon ska jag hem på några timmars permis, det blir skönt. Ska försöka komma ihåg tvättpåsen så jag kan tvätta mina kläder hemma ist för på sjukhuset. Sen ska jag även försöka få med mig mitt pyssel så att jag kan hålla på lite med scrapbookingen när jag väl är hemma. Måste väl börja göra lite julkort. Fast just nu har jag ingen känsla för att det faktiskt är jul snart. Men det kommer väl. Affärerna har ju redan börjat pynta och ta fram lite julsaker.

Å nu fick jag mig ett tokryck. Jag har satt på julmusik på Spotify. Ja, det är lite småtidigt att börja lyssna på det, men jag fick lust så då gör jag det =0)

Nu har jag 2 nätter i rad sovit i nästan 11 timmar. Vi har sänkt min nattmedicin mycket, men ändå sover jag mycket bättre med mindre medicin än med. Det är positivt. Tror faktiskt jag ska fråga läkaren imorgon om jag inte kan få testa sova utan nattmedicin. Om det funkar så är det ju jättebra, annars är det ju bara att sätta in den igen.  Japp, så ska jag göra!

Nu är det dags att få träffa Felicia, måste ta tag i det hela och bestämma någon träff med min systerdotter, Sandra. Jag vill ju få gosa och mysa med det lilla charmtrollet.


Har hälsat på Tanya på infektions avd 2 dagar i rad nu, det har varit mycket trevligt. Men idag funderar jag på att ta mig en liten promenad ner till centralhallen och bara sätta mig och titta på lite folk. Eftersom det är helgdag så lär det inte vara så mycket folk i rörelse.

Knäppa sjukhuset har slagit ihop 2 månaders räkningar, hur tror de att jag ska kunna betala allt på en gång???? Ska ringa till de som skickat ut räkningen imorgon och be om att få dela upp betalningen på 2 månader. Det brukar inte vara något problem, så jag tar för givet att det går bra även denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar