Antal besökare

onsdag 23 november 2011

Dåtid och nutid

Vi börjar med Dåtiden, som ligger nära i tid egentligen. Var ner på stan igår och shoppade några småsaker. Skulle in på Tehörnan för att köpa mig lite Kashmirte. Har visserligen önskat mig det i julklapp, men det kan man aldrig få för mycket av och det lilla jag har kvar hemma är nästan slut. Men nu visade det sig att det var slut på den tesorten inne på Tehörnan.
Situationen räddades iaf eftersom de hade Lussebulle te, köpte det förra året och det gick verkligen åt. Inne på Tehörnan så träffar jag min systerdotter, Johanna, vi pratar en stund och kramas lite lagomt, så där som man kan inne i en butik =)

Då går vi över till Nutiden. Natten gick usel att sova inne på avd, delade rum med en som snarkade högre än högst. Hade somnat före hon la sig men vaknade vid tolvslaget och låg och lyssnade på hennes helikoptersnarkningar. Till slut gav jag upp och gick och sa till personalen att jag måste få sova i ett annat rum. Lyckligtvis fanns ett rum ledigt, fast det rummet är mer till för att begränsa patienter om de uppför sig mycket dåligt. Men eftersom det inte var ngn patient därinne så fick jag lägga mig där i lugn och ro för att fortsätta sova. Tyvärr lyckades jag inte komma till ro så det blev bara lite små strösömn till morgonsidan.

Väl vaken på morgonen så ringer telefonen. Det är min vän Janna som jag skulle träffa idag. Men hon kunde inte eftersom båda hennes barn samt hon själv var sjuk, så vi fick ställa in vår "date" med kort varsel, trsit men det är sånt som händer.

Fick iaf lov att åka på perm tidigare än planerat. Så redan före kl.10, var jag inne i stan. Gick på konstnärsshoppen och köpte nya papper som jag ska ha när jag gör mina egna kort.

Nu sitter jag hemma och avnjuter en kopp te, lussebulle te (med saffran i), inte tokigt liv man lever inte. Har faktiskt julpyntat lite idag. Har även unnat mig att köpa en ny adventsljusstake för levande ljus. Julgardinerna har jag inte satt upp, ids inte stryka dom nu så det får vänta till andan faller på.

Ska på bio med Sandra, min systerdotter, på lördag. Vi ska se Svensson Svensson. Det blir riktigt trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar