Antal besökare

måndag 21 november 2011

Första nattpermissionen

Idag har jag fått åka hem från lassa för att pröva på min första nattperm. Det känns underbart, går itne i ord att beskriva hur bra jag trivs här, här i mitt hem, i min egna säng, med mina egna grannar, med katten (boendets katt), med min sköna soffa som jag brukar slumra till i lite nu och då.

I skrivande stund går torktumlaren för fullt. Tvättmaskinen har gått varm även idag, men nu har jag inte längre någon tvätt som ligger kvar och väntar på att bli tvättad. Har sytt fast en knapp i en underbar skjort/blus som jag gillar.
Idag har jag även storstädat. Jag har dammtorkat ordentligt, kört igenom hela toalettrummet så det är skinande rent, dammsugit och torkat golven. Så nu är nästan 3 månaders samlad damm borttaget. Känns skönt att slippa röra sig i en mindre ren lgh.

Funderar på att torka ur kylskåpet nu medan jag har ork kvar. Innan det blir läggdags. Kanske bäst att passa på när man ids och inte vänta med det. Det skulle ha gjorts för ett bra tag sedan egentligen. Men har iaf gått igenom kylskåpet på matvaror som datumet gått ut på, så det är slängt nu.

Nix, nu är det kylskåpet och jag som ska ta oss en match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar