Antal besökare

lördag 10 mars 2012

Sen natt eller tidig morgon?

Klockan är 03.40 och jag vaknade för ca en timme sedan. Har inte lyckats somna om, men är vid gott mod och tror stenhårt på att jag snart blir trött och får sova någon/några timmar. Men under tiden pysslar jag med annat. För att bara ligga i sängen och vrida och vända mig är inget jag uppskattar. Det blir bara jobbigt.

Å just de! Ikväll är det Melodifestivalen, sista tävlingen innan den stora sätter igång. Vet inte vem jag håller på men Loreen och Top cats är riktigt bra. Bara inte Ranelid tar hem det, det skulle inte kännas seriöst att skicka honom att representera Sverige. Måste nog lägga en eller två röster ikväll för att göra det jag kan för att han ej ska gå vidare. Hur som helst, jag ser framemot kvällen!

Å om några timmar får jag öppna mina fina presenter. Längtar! Känner mig faktiskt som ett barn på julafton, ett barn som spänt väntar på tomten och blir överlycklig av alla julklappar som han/hon får. Själv behöver jag inte många klappar för att bli glad. Men iaf 2 av mamma och pappa =) Sen är det trevligt sällskap som gäller för hela slanten. Kul också att Janna med Varga kunde komma. Synd att kusin vitamin, Emma, inte kunde komma. Men Emma, din födelsedagspresent ligger tryckt förvarad hos mig tills vi ses. Du får komma hem till mig för att ta en fika, passa på medan jag har hembakat kvar. Ja, om nu inte gamarna i min familj äter upp allt  jag bakat *skrattar*.

Sitter och lyssnar på avslappningsmusik i hopp om att bli avslappnad i kroppen och själen så jag kan somna. Men det verkar inte funka. Kanske beror det på att jag har på datorn samtidigt och får en massa intryck därifrån. Ja, ja, jag är inte redo att stänga ner datorn än iaf. Å vill pyssla, men det är för tidig morgon för att göra det nu. Måste göra ett tack kort till min älskade mormor som tack för det jag fått av henne. Har redan skrivit ut en text på min nya skrivare. Den funkar toppenbra. Tack Janna och Eric, å supertack till Taran som hittade igen den spårlöst försvunna skrivaren hemma hos er. Den trivs bra hemma hos mig och har fått sig en plats på golvet. Har ju ingen annanstans att ha den. För liten lgh eller för mycket saker?

Mormor får bli bilden för dagen, Älskar Dig!

Okej nu är klockan 03.54, tiden går framåt men sakta sakta framåt. Det känns som att tiden står stilla nu. Hmmm....borde kanske sätta på en film. Det är en rätt bra ide. Vilken film vill jag se? *funderar*. Det får nog bli "Hur många lingon finns det i världen". Fråga mig inte för vilken gång i ordningen jag ser just denna film. Men det är ju så fantastiskt bra. Ledsnar verkligen inte på filmen, utan den är lika bra varje gång jag ser den.

Just de jag har sällskap nu i natt. Min trogne tekopp är bredvid mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar