Antal besökare

måndag 20 februari 2012

Ny dag, nya möjligheter

Var tillbaka till avd igår efter en rätt lyckad permis. Jobbigt att det är rätt stökigt på avd nu, mycket patienter i varje hörn finner man någon. Så egen tid kan man bara fet glömma. Ska hem till imorgon igen fast ska prata med läkaren om en ev längre perm. Får se vad han tycker om det kan ju inte få mer än ett nej till svar.

Har börjat läsa den nyaste boken av Lucy Dillon, en feelgood bok precis som den förra hon skrev. Men det är bara korttidslån på 2 veckor, så det är bara att läsa på. Fast vad gör det då man bara vill fortsätta läsa trots att ögonen säger till en att vila.

Sitter nu med min vana trogna tekopp i handen och knapprar mig fram på datorn. Fortfarande njuter jag av de lakrits/citron teét jag köpte förra veckan. Det är ju ljuvligt gott!

Igår och i förrgår kunde man tro att man hamnat i ett annat land. Ja, fråga mig inte vart men så mycket snö som det öste ner brukar det väl ändå inte komma på en gång här, eller? Det var iaf sjuka mängder med snö som öste ner över oss, jag som vill ha vår och det nu! Ja, ja, om ca 2 månader är vi där, det är bara att ge sig till tåls.

Nu! Dags att planera dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar