Antal besökare

lördag 29 oktober 2011

Påsk i gbg

Nu är det Halloween, ungarna går omkring och skräms. De lyckades bra med en av min systers barn*ler*. Hennes blogginlägg fick mig att tänka på en liknande händelse för flera år sedan när jag bodde nere i gbg.

Jag var hemma i min lgh, dörren var låst som vanligt. Det ringer på dörren. Jag tittar ut genom nyckelhålet och ser att det står en drös med ungar som vill ha påskgodis av mig. Jag hade knappt något godis hemma, så det lilla jag hade ville jag ha själv.

Då hör jag hur ungarna öppnar brevlådan och ropar högt: " öppna dörren, vi vet att du är hemma". Behöver jag säga att jag definitivt inte öppnade dörren för dessa snorvalpar som bara skulle tigga godis? Ja, ja, nu efteråt tycker jag det är en rolig historia att berätta. Men just när det hände såg jag inte det roliga i det hela.

Oki, över till dagen. Jag har börjat få tillbaka konditionen, ilade fram och tillbaka till Sjukhuskiosken på 11 minuter, plus att jag fick stå en kort stund och invänta kassören. Så nu börjar jag komma i form igen, underbart!

Har även träffat Johan idag, vi gick till Kristallen och fikade. De har helt klart INTE goda tepåsar där. Så denna gången hade jag med mig egna tepåsar. Frågade hur mycket de ville ha betalat för det varma vattnet. De var snälla så jag fick det gratis. Köpte ett Glasswienerbröd så lite pengar fick de av mig iaf.

Sen hände det en sak på avd. Jag skulle gå in i köket för att hämta mer te,( ja, jag vet jag är en TEoman). När jag kommer in dit så står köksdörren in till stället bara personalen får gå öppen och i nyckelhålet hänger en hel nyckelknippa full med nycklar som passar till avdelningens alla rum (ej medicinrummet).
Jag tog nycklarna stängde dörren och gick ut i korridoren och frågade en personal vems nycklar det var.
De tog emot dem och var väldigt tacksamma för att jag gav nycklarna till dem.
Så nu har man gjort dagens goda gärning.

Lägger in en bild på min systersdottersdotter, Felicia. Söt liten tösabit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar