Antal besökare

måndag 11 juli 2011

Jag är så kär


Har ni sett så söt liten 4-månaders kattunge jag har skaffat mig idag. Nu är jag inte längre besviken över att jag ej fick Rex katten. Detta är ju katten för mig, underbart! När jag kom till de som skulle sälja honom så gick han alldeles frivilligt in i transportburen (som jag lånat av syrran). Mamman hade gått in före så de sa hej då till varandra verkade det som. Hon gjorde honom ren och så gick hon ut och då stängde jag luckan.

Sen när taxin kom för att köra oss hem från Umedalen, så sa han inte ett ljud från baksätet. Han var tyst under hela resan och nä jag gick ur taxin och gick fram till honom så hade han somnat.

Nu har han fått gå runt i min lgh och titta sig omkring. Förtillfället så ligger han på en stolsdyna och har det skönt. Han har hunnit med att äta lite grann också. Så den billiga maten verkar gå hem.

Just det, det här med namn! Jag hade tänkt att det skulle bli en liten Fritz. Men när jag såg honom så blev direkt namnet Fläckis. Han har 2 prickar på nosen och en fläck under hakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar