Antal besökare

torsdag 28 juli 2011

Harry Potter & Sommar

Ikväll gick jag och min kusin, Emma, på bio för att se den sista av Harry Potter filmen. Å den var bra, satt som klistrad från minut ett och ville bara att filmen inte skulle ta slut. Men jag behövde pinka, så det var rätt skönt när man fick gå på tjotta efter drygt 2 timmars tittande.

Har varit hem idag och det vara bara bra. Fast jag hade inte trott något annat heller. Funderar om jag ska lägga mig och lösa lite korsord eller om jag ska lägga mig och se på en film innan det är dags att sova för natten. Vad skulle du ha gjort?

Kan ni fatta vilken sommar vi har? Sol, sol och sol. Det är ju fantastiskt underbart. Jag tänker inte klaga, hoppas att solljuset man får nu på sommaren räcker långt in på vintern. För den blir mörk, kall och mindre rolig. Ett tag är det mysigt med vintern. Det är fint när snön lyser upp vintermörkret. Men det är pest och pina att vintern är så lång. Varför inte dela upp vinter, vår, sommar och höst lite mer jämnfördelat över året?NU har vi ju vinter i cirka 5 månader, dubbelsuck!

Lägger in en bild på mig som Kicki tog när vi var och gick vid Nydala för några veckor sedan. Den är tagen med min lilla enkla kamera och inte hennes superkameragrejer.
Just de Kicki, vi måste ta till vara på den sista sommarmånad och gå lite mer vid Nydalasjön. Å är du riktigt snäll, vilket du faktiskt är, så får du ta en massa foton. Jag får sällskap och du får ägna dig åt ditt intresse, fota. Låter inte det som en juste deal?

Näe det blir inget filmtittande ikväll. Jag ska lösa lite korsord som nedvarvning efter den här dagen som varit toppen på alla sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar