Antal besökare

tisdag 28 augusti 2012

Effektiv

Oj, oj vad effektiv jag varit nu under sena kvällen och början av natten. Kunde somna en liten stund vid 22-tiden framför soffan. Men sen har jag hållit igång. Har rensat nattduksbordet på en drös med saker, tömt vardagsrumsbordet på allt från recept till nästan helt tomma salvor...och allt däremellan.  Sen har jag satt in recept i plastfickor i min pärm, snyggt och fint ska de va.
Efter det var det dags att gå igenom alla gamla kvitton. Vilka skulle sparas, vilka skulle kastas. Lätt att avgöra, antingen var kvitton över 10 år gamla, eller så hade jag inte kvar saken. Men de nyare kvittona har jag nu sparat i en egen pärm.
Gått ut med två sprängfyllda kassar med sopor och kastat.
Är inte trött nu utan försöker komma på om det är ngt mer som ska göras innan John Blund kommer och däckar mig. För trött lär jag väl iaf bli inom den närmsta tiden...eller...

Sitter nu och njuter av musiken som strömmar ur mina små högtalare och självklart har jag en kopp te i handen. Vad annars? Ärligt, kan ni se mig dricka kaffe? Näe just de, skulle avråda alla inte satsa pengar på att få se mig njuta av kaffe.

Nu ligger Mega i mitt knä och framför honom har jag databordsunderlägget och såklart datorn på den. Det går faktiskt riktigt bra att skriva trots att jag har en kisse som smygit sig in mellan mig och datorn. Ja hur som helst, mysigt är det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar